Toyota LandCruiser 80 Station Wagon


5 + 3 üléssel, négy ajtós, rendelhető légzsákkal.


Hossz: 4780 mm,

Szélesség: 1930 mm

Magasság: 1875 mm

Súly: 2100 - 2300 kg

Összsúly: 2960 kg

Vontathat fék nélküli utánfutót: 750 kg

Tengelytáv: 2850 mm

Hasmagasság:210 mm

Fordulókör: 6,4 m

Gumiméret: 7.50R16 vagy 275/70R16

Üzemanyagtank: 95 l + 50 l



Benzines:

Modellkód: FZJ80R-GNMNKQ, FZJ80R-GNPNKQ


1FZ-FE jelzésű motor,

Űrtartalom: 4477cm3

Hathengeres, Efi, Hengerenként 4 szelep, DOHC

Hengerátmérő: 100mm

Lökethossz: 95mm

Cr: 9,0:1

Teljesítmény: 158kW - 4600rpm

Nyomaték: 373Nm - 3200rpm


Diesel:

Modellkód: HZJ80R-GCMRSQ, HZJ80R-GNMNSQ


1HZ jelzésű motor

Űrtartalom: 4164cm3

Hathengeres, SOHC

Hengerátmérő: 94mm

Lökethossz: 100mm

Cr: 22,7:1

Teljesítmény: 96kW - 4000rpm

Nyomaték: 271Nm - 2000rpm


Turbo Diesel:

Modellkód: HDJ80R-GNMNXQ, HDJ80R-GNPNXQ


1HDT jelzésű motor

Űrtartalom: 4164cm3

Hathengeres, Turbó feltöltős, Hengerenként négy szelep, SOHC

Hengerátmérő: 94mm

Lökethossz: 100mm

Cr: 18,6:1

Teljesítmény: 125kW - 3600rpm

Nyomaték: 380Nm - 2500rpm






Váltó 5 sebességes kézi, vagy 4 sebességes automata, állandó négykerékhajtással, a GXL Turbo modellekben viszkó kuplungos, központi differenciálművel. Rendelhető elöl - hátul differeciálzárral. Alap diesel modellekben kapcsolható összkerékmeghajtással.

Elöl - hátul merevhidas, csavarrugós, hosszanti lengőkaros futómű, négy tárcsafékkel. Kézifék a hátsó kerekekre fog.


Ez a Toyota első hosszú tengelytávos terepjárója, amelyet tekercsrugókkal szereltek.

A 80 - as szériában kezdték leváltani a régi 4200cm3 benzinmotort az új 4500cm3 felülvezérelt motorral.

A két diesel erőforrás közül a turbó feltöltős hengerenkénti négy szelepes megoldása nagyon eredeti, és különleges, mivel a dízel nem dolgozik olyan magas fordulatszám tartományban, és nem folyt le mint egy benzines motor. Tehát teljesen felesleges a nagyszámú szelep, és érdekes lenne tudni, a Toyota fejlesztőmérnökei miért tervezték ilyenre ezt a motort. Vajon tényleg hasznos, vagy csak reklámfogás?


A Toyota válasza volt ez az autó a Range Rover tekercsrugós, állandó összkerékhajtásos, alacson árú modelljeire. Az alapmodell nagyon népszerű még most is nagyfokú kihasználhatóságával, hihetetlen terepjáró-képességével, és teherbírásával. Aki pedig csak luxus terepjáróban érzi jól magát, a GLX modell minden igényét kielégíti a motoros ülésekkel, bőrkárpittal, és az elképzelhető legnagyobb fokú kényelemmel.